Sprawozdanie Zarządu z działalności J.W. Construction Holding S.A.
za okres od dnia 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
Dodatkowo, w ramach Grupy, działa hotel Dana Business & Conference, którego rewitalizacja zakończyła się pod
koniec 2015 roku (Hotel Dana działa w ramach spółki zależnej Dana Invest Sp. z o.o.) oraz aparthotel przy ul.
Kasprzaka w Warszawie – Varsovia Apartamenty z około 300, w pełni wyposażonymi, klimatyzowanymi
apartamentami. Obiekt zarządzany jest w ramach spółki Varsovia Apartamenty Sp. z o.o., podmiotu zależnego od
JW Construction Holding.
W 2020 roku działalność hotelarska była ograniczona zarówno poprzez bezwzględne zakazy przyjmowania gości
na nocleg, w okresach od marca do czerwca oraz od połowy listopada, aż do 12 lutego 2021 roku, ale był też brak
możliwości organizowania pobytów i eventów dla zorganizowanych grup, konferencji, zakazy organizacji imprez
rodzinnych, typu wesela, chrzciny. Również część gastronomiczna w hotelach działała w warunkach dodatkowych
obostrzeń i wzmożonego reżimu sanitarnego.
Pomimo ograniczęń, na przestrzeni roku 2020, można było zauważyć wzmożone zainteresowanie ze strony gości
indywidualnych, którzy licznie odwiedzali szczególnie obiekt w Krynicy. Należy podkreślić, że działy sprzedaży
utrzymują bieżący kontakt z klientami biznesowymi, którzy z niecierpliwością oczekują możliwości organizacji
spotkań i konferencji firmowych. Należy podkreślić, że zarezerwowane imprezy firmowe, z woli Klientów, nie
podlegały rezygnacją, ale były przesuwane, pierwotnie z wiosny na jesień, a następnie z konieczności na późniejsze
daty. Wciąż jednak do hoteli wpływa wiele zapytań ofertowych, jak również deklaracji o intencji zorganizowania
eventów w naszych hotelach.
Wartość przychodu z tytułu sprzedaży usług hotelarskich w 2020 roku była równa 29 842 775 zł.
Działalność w zakresie zarządzania nieruchomościami
Zakres działalności Spółki obejmuje także zarządzanie nieruchomościami. Prawie 40 osobowy zespół składa się z
licencjonowanych zarządów nieruchomości, administratorów, pracowników księgowości i windykacji. Większość z
nich to osoby z wyższym, kierunkowym wykształceniem i długoletnim doświadczeniem zawodowym, które oprócz
fachowej wiedzy posiadają także zdolności interpersonalne.
Świadczone przez nas usługi obejmują nie tylko przekazywanie lokali nowym nabywcom, ale przede wszystkim
pełen zakres czynności związanych z zarządzaniem nieruchomościami, ich bieżącą obsługą i analizą kosztów
utrzymania. W ramach usług własnych oferujemy obsługę administracyjną, księgową i prawną. Zarządzanym przez
nas wspólnotom mieszkaniowym zapewniamy na zasadach outsourcingu obsługę techniczną, utrzymanie czystości
i serwisy specjalistyczne, świadczone przez sprawdzone na rynku firmy. Dbamy nie tylko o bezpieczeństwo
techniczne nieruchomości i optymalizację kosztów związanych z jej eksploatacją, ale przede wszystkim o komfort
Klienta i zwiększenie atrakcyjności nieruchomości.
Ubiegły rok przyniósł nowe wyzwania. Mimo pandemii koronawirusa zapewniliśmy obsługę administracyjno-
księgową w niezmienionej formie, co pozwoliło nie tylko kontrolować firmy świadczące usługi i nadzorować
wykonywane prace, ale także reagować na sprawy bieżące i zgłoszenia Klientów. Firmy obsługujące nieruchomość
działały w pełnym zakresie z zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa. W trosce o zdrowie i
bezpieczeństwo naszych Klientów firmy odpowiedzialne za utrzymanie czystości prowadziły codzienną dezynfekcję
najczęściej dotykanych elementów: klamek, paneli i przycisków windowych, poręczy.
Otwartość na nowe wyzwania, umiejętność dostosowania rozwiązań do potrzeb Klienta i niestandardowe podejście
do zarządzania pozwala na zwiększanie portfolio zarządzanych przez nas nieruchomości. Obecnie Zespół