W 2010 roku J.W. Construction Holding S.A. wypracowała najlepsze wśród polskich deweloperów wyniki. Spółka osiągnęła 620 mln zł. przychodu, przy zysku netto w wysokości 92 mln zł. oraz zysku operacyjnym na poziomie 142,4 mln zł. W wyniku rozpoznano 1969 mieszkań. Dzięki szerokiej ofercie lokali gotowych do zamieszkania deweloper zrealizował też przyjęty plan sprzedaży. Budując pozycję lidera polskiego rynku nieruchomości, Spółka zakupiła grunty dedykowane zarówno projektom mieszkaniowym, jak i komercyjnym na terenie całego kraju.
Najlepsze na rynku wyniki
Spółka wypracowała nie tylko najlepsze wśród polskich deweloperów wyniki, ale również odnotowała wyraźnie mniejsze od konkurencji spadki.J.W. Construction Holding S.A. osiągnęła w czterech kwartałach 2010 roku 92 mln zł. zysku netto przy przychodach na poziomie 620 mln zł. O jakości prowadzonego biznesu świadczy przede wszystkim osiągnięta, wyższa niż przed rokiem, marża brutto ze sprzedaży 28,65 %.
Wypracowane w minionym roku, najlepsze na rynku wyniki były efektem nie tylko umów podpisanych w latach wcześniejszych, ale w dużym stopniu bieżącej sprzedaży lokali na projektach już istniejących. Klienci odzyskali dostęp do źródeł finansowania w postaci kredytów hipotecznych, otrzymali wsparcie w postaci programu „Rodzina na swoim” i chętnie sięgali po lokale gotowe do zamieszkania. Sprzedaż zbudowana na ofercie inwestycji już oddanych do użytku, zapewniła bieżące wpływy, dzięki czemu dodatkowo wzmocniła sytuację finansową Spółki. Mimo dużych zakupów gruntów o łącznej wartości ponad 100 tys. m2 powierzchni użytkowej do wybudowania, zamknęliśmy rok znaczną nadwyżką finansową w firmie - komentuje Małgorzata Szwarc – Sroka, Dyrektor Pionu Ekonomicznego, J.W. Construction Holding S.A.
wyniki 2010 w mln zł
|
|
IV kw. 2010
|
IV kw. 2009
|
zmiana
|
rok 2010
|
rok 2009
|
zmiana
|
przychody
|
162,5
|
222,2
|
-26,87%
|
620
|
713,3
|
-13,08%
|
zysk netto
|
24,1
|
31
|
- 22,26%
|
92
|
100,4
|
-8,37%
|
zysk z działalności operacyjnej
|
39,1
|
42
|
-6,9%
|
142,4
|
142,7
|
-0,21%
|
marża brutto ze sprzedaży
|
25,39%
|
24,56%
|
+0,83%
|
28,65%
|
25,98%
|
+2,67%
|
Sprzedaż mieszkań
|
szt.
|
IV kw. 2010
|
IV kw. 2009
|
zmiana
|
rok 2010
|
rok 2009
|
zmiana
|
Razem
|
361
|
261
|
+38%
|
1 262
|
827
|
+53%
|
Wynik brutto ze sprzedaży po czwartym kwartale wyniósł 177,6 mln zł. Na jego wysokość wpłynęła wartość rozliczonych lokali z następujących inwestycji:
W stronę dywersyfikacji źródeł przychodów
Plany na najbliższe kwartały
–Segment mieszkaniowy
JWCH S.A. prowadzi przygotowania do rozpoczęcia w 2011 roku realizacji kolejnych inwestycji mających zaspokoić nie tylko bieżący popyt, ale też zapewnić podaż w kolejnych latach. Analiza rynku nieruchomości na terenie całego kraju i nasycenie rynku warszawskiego skłoniło Spółkę do budowania swojej wartości również w oparciu o obecność w innych miastach Polski. Zakupy gruntów o łącznej powierzchni użytkowo mieszkalnej 68,95 tys. m2 i 38,8 tys. m2 powierzchni użytkowo usługowej we Wrocławiu, Gdyni, Katowicach i Poznaniu zróżnicowały geograficznie i uatrakcyjniły posiadany bank ziemi. Spółka przygotowuje się jednocześnie do wyraźnego urozmaicenia oferty w stolicy.
Naszą ambicją jest utrzymanie silnej, rozpoznawalnej w całej Polsce marki. Obecnie, we wszystkich projektach gotowych do rozpoczęcia mamy 4200 mieszkań. Równocześnie intensywnie pracujemy nad rozszerzeniem warszawskiej oferty o inwestycję w centrum miasta. Naszym celem jest przygotowanie w 2011 roku takiej oferty, aby w kolejnym roku była możliwa sprzedaż nawet ponad 2500 mieszkań – mówi Tomasz Panabażys, Wiceprezes Zarządu J.W. Construction Holding S.A.
–Segment komercyjny
Doświadczenia lat 2008 - 2009 zmotywowały Spółkę do dodatkowego zabezpieczenia stabilności swoich przychodów. Uniezależnienie się od podatnego na zawirowania rynkowe segmentu mieszkaniowego JWCH S.A. realizuje poprzez wejście w segment komercyjny. W 2010 roku
JWCH S.A. prowadziła budowę biurowca Jerozolimskie Point w Warszawie, pracowała nad projektami kolejnych inwestycji biurowo – hotelowo – handlowych w stolicy i Wrocławiu. Rozpoczęto również pracę rozbiórkowe budynku w Szczecinie, na którego miejscu powstanie Nowa Dana. W portfelu Spółka będzie posiadać docelowo projekty komercyjne o łącznym PUU około 80 tys. m2.
Biorąc pod uwagę dwa razy większy wolumen zawartych w 2010 roku transakcji wynajmu od powierzchni biurowej oddanej do użytkowania, oceniam naszą decyzję o wzmocnieniu pozycji Spółki w segmencie nieruchomości komercyjnych za właściwą. W nowych inwestycjach biurowo – handlowo – hotelowych widzimy potencjał wzrostu nie tylko Spółki, ale też jej ramienia wykonawczego – dodaje Małgorzata Szwarc – Sroka.
Ekspansja terytorialna
Spółka mając na uwadze budowanie wartości w długiej perspektywie, równolegle do rozwoju oferty w stolicy, pracuje nad wzmacnianiem pozycji na pozawarszawskim rynku, zarówno w segmencie nieruchomości mieszkaniowych jak i komercyjnych.